zaterdag 27 februari 2010

Wie is de hond?

Vandaag heb ik samen met een grote CDA-ploeg camapagne gevoerd in de hele gemeente. Het was zeer prof aangepakt, 2 cda-auto's en een bus. Op diverse locaties een halfuurtje uit de bus, canvassen en hup weer in de bus naar de volgende locatie. Bij het canvassen vraag je je wel eens af of het effectief is, maar iedere partij doet het, dus wij ook. Ik ben er van overtuigd dat 50% van alle campagne-inzet verspilde moeite is, ik weet alleen niet welke 50%.

Heel veel leuke en vriendelijke reacties gehad, maar er waren ook zeer negatieve reacties. Die laatste baren toch wel zorgen. Niet zozeer anti-CDA (die waren er natuurlijk ook), maar vooral anti-politieke en pro-PVV reacties. Met name in de kern Katwijk lijken redelijk veel burgers het even helemaal gehad te hebben met de politiek. Waarom is er (ook hier met name de kern Katwijk) zoveel sympathie voor de PVV? In Katwijk wonen relatief (zeer) weinig 'buitenlanders' en er zijn mij ook geen gerelateerde problemen bekend. Als je zelf in je dagelijkse leven en woonomgeving geen van de door de PVV benoemde problemen ervaart, waarom er dan wel op stemmen? Is voor de inwoners van Katwijk niet veel belangrijker hoe de economische problemen opgepakt worden?

De laatste stop was op de Badstraat. 's Morgens waren we in Rijnsburg de PvdA al tegengekomen, nu zagen we de ChristenUnie en verderop was GB in actie. Er is iets wat mij buitengewoon nieuwsgierig maakt aan de campagne van CU en dat is de vraag: wie is de hond? Er zit iemand in een hondenpak met CU-shirt en deze deelt koekjes uit. Het merendeel van de bekende CU'ers waren herkenbaar, maar wie is dan de hond? Ik gokte op Anne Post, maar dat was fout werd mij verzekerd. Klaasjan van der Bent bood mij aan dat als ik 5 euro zou betalen, ik ook in het hondenpak mocht. Toen ik daar iets te enthousiast op reageerde trok hij dit aanbod wijselijk in.

Over verkleden gesproken: aanstaande maandagavond is er in het gemeentehuis een debat geoganiseerd door 'Femke'. Aan alle partijen is gevraagd minimaal 1 vrouw die op de lijst staat af te vaardigen voor het debat. Tja, welke partij zou hier nu een probleem mee hebben?
Nu is de SGP slim genoeg om hier listig mee om te gaan. Ik heb het volgende gerucht gehoord: Dirk Remmelzwaal gaat in een boerka naar het debat. Ik ben benieuwd wie hem herkend.

1 opmerking:

  1. Geachte heer Binnendijk,

    Waar komt uw verbazing toch vandaan dat er zoveel mensen zijn die sympathie hebben voor de PVV en/of Wilders?

    Ik ben er niet in geslaagd, maar ik hoop dat al die kiezers u toch eindelijk in staat stellen zichzelf eens te reflecteren!
    Er zijn in toenemende mate kiezers, en vooral jongeren, die ook de lokale politici zat zijn, Alleen mooie woorden tijdens de campagne, maar in de periode dat het moet gebeuren het laten liggen.
    Men is dat zat meneer Binnendijk. Wanneer trket u het zich eens aan en steekt u eens echt de handen uit de mouwen?

    Veel succes woensdag.


    Kier Brul
    kandidaat raadslid VVD Katwijk.

    BeantwoordenVerwijderen