donderdag 11 februari 2010

Koffie


Morgen zal een groot deel van de dag ingeruimd worden door de excursie van de commissie ruimte en zal het mij aan tijd ontbreken om een aflevering op deze blog te maken, vandaar dat ik dat nu alvast doe.

Vandaag was het afscheid van Kees Kunst, directeur Katwijkse Bouwvereniging (KBV). Inmiddels is KBV samen met SpiritWonen opgegaan in de nieuwe woningbouwvereniging met de naam Dunavie. Kees is een heel aardige vent die als directeur van een woningbouwvereniging ook een groot oog had voor het sociale aspect van volkshuisvesting. Als gemeentebestuurder hoop ik dat dit ook in de nieuwe organisatie voldoende aandacht krijgt.

Ik denk elke werkdag aan Kees. Dit komt omdat hij de enige externe relatie was die altijd resoluut koffie weigerde op het gemeentehuis omdat hij van mening was dat deze koffie niet voor consumptie geschikt is. Hij ging zelfs zover dat hij bij voorkeur een afspraak maakte bij KBV omdat daar wel koffie was.

In het college heb ik de kwaliteit van de koffie wel eens aan de orde gesteld. De burgemeester bracht daar tegen in dat het toch echt ging om een Max Havelaarkoffie. Ik denk dat daar de kern van het probleem ligt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekkken dat er af en toe een plukker wordt meegemalen. Ik bevind me in goed gezelschap, van Abraham Lincoln is de volgende uitspraak bekend: "als dit koffie is, dan wil ik thee. Als dit thee is, dan wil ik koffie".

Genoeg over koffie. Ik werd vandaag door een PvdA-lid aangesproken die het toch wel jammer vindt dat ik in de vorige aflevering (de prognose) de PvdA slechts 2 zetels toedicht. Bij nader inzien begrijp ik dat wel. De PvdA is natuurlijk een leuke en gezellige club, en je moet de komende 4 jaar natuurlijk wel af en toe hard kunnen lachen. Vooruit: PvdA naar 3 zetels (3, +1). Dit moet natuurlijk ten koste van een andere partij gaan. Na zwaar nadenken : VVD naar 2 zetels (2, -1)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten