woensdag 17 februari 2010

probleem

Ik zit nu op mijn werkkamer. Over een klein uur begint (in Katwijk) de vergadering van het Algemeen Bestuur van de regio, Holland Rijnland. Ik ben namens Katwijk 1 van de leden van dit Algemeen Bestuur. Normaliter zijn dit relatief makkelijke vergaderingen. Alle agendapunten zijn vooraf uitvoerig doorgesproken, en meestal heerst er bij elk voorstel een grote eensgezindheid.

Vanavond heb ik een probleem. Een probleem dat ik al eerder heb gehad, maar nu is het groter. Bijna een jaar geleden stond de tracekeuze van de RijnGouweLijn (RGL) op de agenda van de regiovergadering. Net als in de gemeenteraad moet je in het Algemeen Bestuur of voor of tegen stemmen, meer smaken zijn er niet. Op dat moment was de gemeenteraad van Katwijk er nog lang niet uit. Als ik voor zou stemmen, dan zou ik van de gemeenteraad op m'n kop krijgen, als ik tegen zou stemmen ook. Voor de stemming ben ik daarom naar de WC gegaan zodat ik niet hoefde te stemmen.

Deze actie werd door de gemeenteraad ook niet gewaardeerd. Zonder daarbij aan te geven wat ze dan wel van me verwacht hadden. Vanavond staat er op de agenda de bestuursovereenkomst van de RGL. U raadt het al, de gemeenteraad van Katwijk is er nog niet uit. Morgenavond is er een raadsvergadering over dit onderwerp.
Ik kan op zich niet voor stemmen, en ook niet tegen. Ik mag ook niet voor de stemming naar de WC. Ik heb nog een klein uur om een goed plan te bedenken. Mocht de gemeenteraad mij morgenavond wegsturen, dan weet u alvast waarom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten