donderdag 18 februari 2010

still alive

Gisteren heb ik de vergadering van het AB Holland Rijnland overleefd. Conny Broeyer van de delegatie van de gemeente Leiden was zo aardig om een amendement in te dienen met als strekking dat de regio pas instemt met de bestuursovereenkomst RGL om het moment dat Katwijk instemt. Ik vraag me wel af waarom Leiden zo aardig is voor ons? Wat willen ze er voor terug? Het amendement was natuurlijk een regionaal monstrum, hoe kun je nu een regionaal beslispunt bij de Katwijkse gemeenteraad leggen.Maar het werd wel aangenomen en daar was ik toch wel blij mee.

Vandaag heeft Ger Koopmans (CDA) in de 2 kamer samen met ChristenUnie en SGP een motie ingebracht met als strekking: snel een beslissing inzake natura 2000 /Westerbaan en een beslissing (met grensverlegging) die een aanleg van de Westerbaan mogelijk maakt. De minister heeft gevraagd deze motie aan te houden omdat zij voornemens is voor 1 maart een beslissing over dit dossier te nemen. Ziet er m.i. goed uit en ik heb grote interesse in haar beslissing.
De motie was vanmorgen hier op het gemeentehuis gemaakt (met hulp van de lokale CDA-fractie), grappig om dan vlak daarna op internet te kunnen zien dat de motie ook daadwerkelijk ingediend werd.
De inspanningen van ChristenUnie en SGP mag ik natuurlijk ook niet onvermeld laten, klasse!

Ter ontspanning net gekeken naar een interview van een prominente VVD-er (zie http://www.youtube.com/watch?v=31yDONbjwD4). Blijft een kanjer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten