zaterdag 16 januari 2010

Westerbaan

Vandaag weinig politiek, en dat is natuurlijk goed voor een zaterdag. Vanmorgen naar het korfbal van mijn dochter gaan kijken. Korfbal is geen leuke sport om naar te kijken. Ik mis het voetbal, maar het weer laat het nog steeds niet toe.

Na de wedstrijd ben ik op de terugweg samen met mijn dochter naar de Hoftuin gereden om te kijken of Gemeentebelangen (GB) zoals aangekondigd met een springkussen aanwezig waren. Van een afstand zag ik partijvoorzitter Ben ter Haar met een geel bikinihesje aan. Ik vond het nogal een frivole klederdracht gezien het koude weer. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat Ben net als zijn volgelingen een gele bodywarmer aan had. Navraag bij Ben leerde dat er een tijd is geweest dat hij deze ook daadwerkelijk gepast heeft.
Mijn dochtertje wilde graag op het springkussen, maar moest van Jan Kralt eerst haar schaatsen uit. Ik begreep dat uiteraard wel, maar mijn dochtertje was wat in verwarring omdat haar papa haar na de korfbal juist deze schaatsen aangedaan had.

Ben ter Haar was nu dus zaterdag ook actief voor de politieke tak van Duinbehoud, GB. Deze week heeft de gemeente bericht gekregen dat Duinbehoud een voorlopige voorziening heeft aangevraagd om de Westerbaan weer dicht te krijgen. De zaak dient op donderdag 28 januari.
Ik vind het buitengewoon jammer dat Duinbehoud (itt tot omwonenden) niet voor rede vatbaar is. De huidige procedure gaat immers over de openstelling van het kleine stukje wat we al enkele jaren kennen, en niet over het definitieve trace door de duinen. Duinbehoud gebruikt de huidige procedure om haar wensen voor een ander definitief trace door te drukken, en dat over de rug van alle bewoners van de Zanderij.
De stichting Duinbehoud heeft nauwelijks leden in Katwijk. Het is jammer dat de mening van 1 iemand de houding van een stichting en een politieke partij zo kan beinvloeden en dat zoveel bewoners hier nadeel van ondervinden.

2 opmerkingen:

  1. Daan, toch eens de Amerikaanse variant van korfbal proberen voor je dochter.....
    Als bewoner van de Zanderij kan ik je goed volgen over het item van de Westerbaan.

    Jaap J

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn dochter denkt er sterk over om op (jazz) ballet te gaan. Er wachten mij dus nog mooie jaren van kijkplezier.

    BeantwoordenVerwijderen