dinsdag 19 januari 2010

paard


Gisterenavond was er een goede afsluiting van de commissie ruimte. Constructieve discussies, gevolgd door m.i. goede besluitvorming. Gelukkig is dit voor deze commissie geen uitzondering geweest in deze periode.
Het plan van aanpak (PvA) voor de haalbaarheidsstudie naar de zeejachthaven was ook een leuke discussie. Jan van der Plas (SGP) stipte nog aan dat er in het PvA sprake is van een schroef van een boot, maar dat een schroef alleen niet genoeg is. Ik bevestigde dit en stelde dat ik het stuur(roer) zou zijn, waarna een ieder weer gerust was gesteld.
Een wat minder grijpbaar onderdeel is de beleving. Dat verschilt per persoon. Wat is mooi? Wat is een aantasting van het dorpsbeeld? Is de aantasting erg? Zo heb ik hiernaast een foto van een paard neergezet, en ik zie ook echt alleen maar een paard. Nu beschik ik niet over een 'dirty mind', mijn collega Wim van Duijn (ook SGP) zou waarschijnlijk geen paard zien, maar wat anders. Het is dus allemaal erg subjectief.
Wel goed overigens van de SGP dat men ondanks dat men fel tegen de zeejachthaven is, men wel wil meedenken in de uitvoering van een democratisch genomen besluit. Mijn oud-collega Floor Vletter ging daar als raadslid in vergelijkbare gevallen nog verder in. Het is in de gemeenteraad de gewoonte dat als men tegen een voorstel is, dat men aan het eind van de vergadering ook tegen de bijbehorende begrotingswijziging stemt. Floor deed dit niet, met de motivering dat hij er niet tegen kon zijn om geld beschikbaar te stellen voor een democratisch genomen besluit (terwijl hij dus tegen het besluit zelf was) .
De commissievergadering was even voor 10 uur afgelopen, waarna ik nog een kijkje ben gaan nemen op Nieuw-Zuid waar de gezamelijke KOV/CDA-avond net was afgelopen. Jos Wienen had mij waargenomen, en de gehele avond was volgens de aanwezigen die ik gesproken heb, een succes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten