woensdag 27 januari 2010

bespreekpunt




Bij raadsvergaderingen zit ik er altijd een beetje dubbel in. Aan de ene kant vind ik het wel prettig als ik over een onderwerp wat kan en mag zeggen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prettig als een punt in de commissie al afgetikt wordt als 'hamerpunt'. Bij de beslissing 'hamerpunt' denk je als wethouder toch 'zo , die is alvast binnen'.


Morgenavond is weer een avond waar ik 'alleen hamerpunten heb'. In principe kom ik dus niet aan het woord, tenzij er een rondvraag voor me gesteld wordt. Ik had me morgen een rustig avondje voorgesteld, maar de oppositiepartijen willen graag collega Wim van Duijn ondervragen of hij wel goed en voldoende de raad heeft geinformeerd over de maatschappelijke opvang en de Brug. De ondervraging zal gebeuren door Atie (CU), Nelly (PvdA) en Anita (VVD). Voor de aandachtige luisteraar is dit een ramp. Zodra Wim in z'n betoog een komma of een zucht plaatst zullen de dames tegelijkertijd Wim onderbreken en vervolgens elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten