vrijdag 15 januari 2010

verkiezingskoorts 2

In de Katwijksche Post (KP) van gisteren stond een overzicht van (aanstaande) lokale politici die zich 'digitaal' uiten. Ik ben er nog maar net mee begonnen, en ik snap nog niet alles. Als de lezers (als die er zijn) denken dat ik deze blog schrijf op de meest rare tijdstippen: dat is niet zo, ik moet alleen nog even uitvinden hoe ik die tijdklok normaal kan krijgen. Zo heb ik het vorige stuk op donderdag geschreven (na de commissievergadering), maar wordt genoteerd op woensdag.

De KP stond vol met allerlei politiek geschrijf. Gemeentebelangen (GB) bestaat 40 jaar en het raadslid Joke Slings mocht daar een halve pagina over schrijven. Geen kwaad woord hierover, ik vind het een goed geschreven en informatief stuk. Een prachtige foto uit 1994 siert het stuk. Je ziet kinderen met ballonnen van Niek Zwaan lopen uit de tijd dat de RPF (nu CU) met hem de nodige voorkeurstemmen trachten in te pikken (dat lukte, maar ook de RPF kon met Niek niet samenwerken). Iedereen loopt hard langs de GB stand, maar wat heeft collega Vingerling dan ook een foute jas aan.
Gezien de publiciteit die het 40-jarig bestaan oplevert, zal het me niet verbazen als GB over 4 jaar bij de volgende verkiezingen stelt dat de partij bij nader inzien al 50 jaar bestaat.

Edwin (wie is) de Mol doet een oproep om naar zijn site te gaan en dan een cijfer te geven voor de communicatie rondom het uitvallen van de elektriciteit. Op deze blog kunt u een cijfer geven over wat u van de actie van Edwin vindt.

Interessant was ook de uitgebreide reactie van Anita van Ginkel (VVD) over het standpunt van GB ten aanzien van de RGL. Zij was inderdaad de enige die tegenstemde in juni. Haar partij, de VVD, stemde overigens voor. In juni nam zij in het geheel niet deel aan het debat, fractievoorzitter van Efferink deed namens de VVD het woord. Pas bij de stemming, vroeg Anita geheel onverwachts het woord voor een stemverklaring. Na een korte onduidelijke verklaring in 'rostiaans' tempo stemde Anita tegen zonder dat overige raadsleden met haar konden discuseren, want de discussie was net afgerond.
Was het standpunt van Anita wel zo duidelijk? Hoe had men dat kunnen weten? Hoe had men kunnen weten dat het standpunt van Anita kennelijk inmiddels ook het standpunt van de VVD is?
De komende weken zullen er wel de nodige schermutselingen zijn tussen GB en VVD over de vraag wie het eerst en het meest tegen de RGL was/is. Wordt vervolgd, ook op deze blog.

Naar aanleiding van de vorige aflevering heb ik inmiddels het gerucht gehoord dat de PvdA voor het rondbrengen van hun pamfletten polen gaat inzetten. Indien u door iemand in een rood regenpak een pamflet en een roos krijgt, aanpakken en doorlopen, een discussie heeft dus geen zin.

Morgen begint lekker het weekend. Kranten lezen, naar het korfbal van m'n dochter kijken, m'n zoontjes met spikes onder hun schoenen op het springkussen van GB laten springen, ik vermaak me wel.

2 opmerkingen:

  1. Haha, zo'n blog kan ook maar van 1 persoon komen he :D Prachtig.

    Als het gerucht over die Polen nu eens waar kon zijn, dan hadden we tenminste mensen om de flyers langs te brengen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Matthijs, dank voor je reactie ! Dat van die polen is echt waar, vraag maar aan jouw grote kale leider.

    BeantwoordenVerwijderen