donderdag 28 januari 2010

harde raadsvergadering


Vanavond was er voor Katwijkse begrippen een harde raad. Het begon al met een voorstel voor een extra punt op de agenda wat de volledige oppositie wilde bespreken, maar het niet haalde omdat de collegepartijen dit pas volgende week wilde doen. Het voorstel van de oppositiepartijen was al enige tijd bekend, maar de collegepartijen laten 5 minuten voor de vergadering weten er geen trek in te hebben. Mijns inziens een slechte beurt van de collegepartijen. Ik vind in het algemeen dat als een grote minderheid agendering wil dat dat genoeg moet zijn, daarnaast is het toch wel fatsoenlijk om eerder een standpunt kenbaar te maken. Ik begreep de frustratie van de oppositie hierover goed.
Een ander onderwerp was de informatieverstrekking (danwel het ontbreken daarvan) van collegawethouder Wim van Duijn. Er werden harde betogen gevoerd en stevige verwijten en insinuaties gedaan (die ik overigens wel begreep). De verbale slidings werden op kniehoogte ingezet. En dat zelfs zonder dat ik enige inbreng had in het debat. Na de eerste termijn was de spanning zeer voelbaar, ik dacht "misschien moet ik nu een mop vertellen". De voorzitter was me echter voor door wijselijk een schorsing voor te stellen.
Het gevoel van de vergadering zal nog wel even nasudderen. Het was niet prettig, ik hoop niet dat een trend zal zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten