donderdag 11 maart 2010

Trivia

U heeft ongetwijfeld wel gemerkt dat het tempo van iedere dag een aflevering op deze weblog, naar beneden is bijgesteld. Elke dag een aflevering was toch een behoorlijke klus, en na de verkiezingsperiode is er niet elke dag iets leuks om over te schrijven.

Ik ga er wel mee door. Ik ga ook door met twitter. Met twitter kun je toch leuke korte berichtjes de wereld in sturen. Ook op twitter heb ik nauwelijks volgers, maar dat geeft op zich niet. Ik heb de slechte eigenschap dat ik ook vaak om me zelf moet lachen. Leuk vond ik deze week de twitter over 7-up: lokale PvdA kwam 7 stemmen te kort voor zetel. Jan Haasnoot wil nu verbod van 7-up in Katwijk. De naam van deze drank is onnodig kwetsend. Voor de liefhebbers: ik twitter onder de naam wethouderDaan.

Momenteel is het wel een rare periode. Er zijn allerlei informatiegesprekken. Ik ben daar niet bij. Bij de lokale CDA is het de gewoonte dat dit proces met name politiek/partij wordt ingestoken en dat ik als wethouder pas in een later stadium (bij de formatie) wordt betrokken. Dat vind ik weleens lastig, ik wil graag alles weten, maar ik heb alle vertrouwen in het duo Bart/Harm.
Interessant om de regio-ontwikkelingen te volgen met betrekking tot de nieuwe colleges. Er zijn al wat bekende namen gesneuveld. Zo keren Jan Kippers (Lisse), Guus Mesman (Lisse) en Gerrit van der Meer (Teylingen) niet meer terug. Alledrie zeer capabele bestuurders, waarbij ik het ook als Katwijkse bestuurder het jammer vind dat ze vertrekken.
In Leiden zijn ze volgens mij nu echt gek geworden. Het plan is om met 6 verschillende partijen in het college deel te nemen en met 7 wethouders aan de slag te gaan. Wat moeten die wethouders dan allemaal gaan doen? Voor een stad als Leiden is 7 wethouders toch veel te veel? Je moet (ook) als Leiden enorm bezuinigen en dan begin je met 7 wethouders. Het doet toch denken aan mensen die een patat met dubbel mayonaise bestellen met daarbij een spa-rood, omdat ze aan de lijn zijn. Zes partijen lijkt me ook geen bevordering van de daadkracht. Een combinatie van D66,PvdA,GL,SP,CDA en VVD wordt in de scheikunde napalm genoemd.

Vanavond word ik ook raadslid. Een situatie die ik nog niet helemaal begrijp. Kan ik nu als raadslid Binnendijk vragen stellen aan wethouder Binnendijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten