woensdag 17 maart 2010

leegloop

De media richt zich deze dagen vooral op de forse leegloop die plaatsvindt in 'Den Haag'. In de regio vindt echter ook een behoorlijke verschuiving plaats (en zal ook nog verder gaan). Er is al nieuws uit Lisse, Noordwijkerhout, Noordwijk en Teylingen. Ook in andere gemeenten zal (gezien de uitslag) het nodige veranderen. Gevestigde namen zullen in ieder geval tijdelijk het bestuurlijke toneel verlaten. Als ik de treurige twitters van zijn eigen hand lees, zal het doek binnenkort vallen voor Marc Witteman (Leiden). Ik begrijp best dat hij niet alles goed gedaan zal hebben in Leiden, maar ik vind Marc een zeer goede en intelligente bestuurder.
Wel opvallend dat er met name bij de PvdA veel ervaring vertrekt, danwel stevig in de gevarenzone zit om te vertrekken: Marc Witteman, Peter Glasbeek,Bruno van Dunne, Ton van Rijnberk, Gerrit van der Meer, Guus Mesman. Lokaal kan ik het niet helemaal goed beoordelen, maar voor de regio kan ik stellen dat het (mogelijke) vertrek van deze heren een verlies is. Er zal in april wel elke dag een afscheidsreceptie zijn.

Op vrijdag 16 april is er in Katwijk de afscheidsreceptie van mijn collega's Wim de Jong en Hans Vingerling. We weten nog niet hoe de collegevorming in Katwijk afloopt, misschien gaan Wim van Duijn en ik wel naast Hans&Wim staan. Het is zeker dat de collegesamenstelling qua bemensing zal veranderen, daar Hans&Wim aangegeven hebben te stoppen. We hebben een leuke tijd gehad en zullen vooraf aan onze gang naar de gemeenteraad op 25 maart, zoals iedere keer, nog steeds zingen op de gang naar de raadszaal:
Daan: En we gaan met z'n allen naar de raad! Wim,Hans,Wim : hiephoi! Daan: en we gaan met z'n allen naar de raad! Wim,Hans,Wim: hiephoi! Daan: en we gaan met z'n allen, we gaan met z'n allen, we gaan met z'n allen naar de raad! wethouders: HIEPHOI
De burgemeester (Jos) loopt met ambtsketting voorop maar doet nooit mee. Hij voelt zich op dat moment waarschijnlijk een begeleider van een stel debielen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten