maandag 15 maart 2010

Tijden veranderen

Afgelopen zaterdag ondervond ik al de nadelen van de acties van Bos en Eurlings. Ik had gepland om lekker 's middags naar Rijnsburgse Boys-Katwijk te gaan. Op zaterdagmiddag vind ik het bezoeken van een voetbalwedstrijd een heerlijke vorm van ontspanning. Het leek mijn vrouw wel een goed idee dat ik mijn oudste zoon en dochter mee nam. Dat was niet de eerste gedachte die ik had bij een leuke middag 'naar de voetbal', maar gezien de recente emancipatoire ontwikkeling bij bestuurders kon ik dit niet weigeren.
Ik verwacht overigens dat er een nieuw soort bestuurders opstaat. Bestuurders die zelf (danwel op aandringen van vrouw en kinderen) er voor kiezen om minder tijd aan hun gezin te besteden en voor een bestuurlijke loopbaan kiezen.

Ook op een ander vlak veranderen de tijden snel. Ik had er op aangedrongen dat na de verkiezingen de formateurs met elke partij zouden spreken. In Katwijk was dit geen gewoonte, maar ik vind het niet meer dan normaal dat er een serieus onderzoek plaatsvindt in samenspraak met elke partij. Ik begrijp dat de formateurs vandaag een 2e gesprek hebben met de VVD. De formateurs nemen mijn verzoek serieuzer dan ik zelf bedoeld heb. Er zal toch niet in overweging genomen worden om het financiele verhaal van de VVD over te nemen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten