vrijdag 5 maart 2010

nutteloze kennis

Ongeveer eens in de 6 weken doe ik met een team mee aan een quiz in cafe De Albatros. In deze quiz is vooral van belang dat je beschikt over voldoende nutteloze kennis. Ons team ('het schaduwkabinet', met o.a. Jan Haasnoot (PvdA) ) bezit dit in ruime mate, vorig seizoen hebben we dan ook het totaalklassement gewonnen. Dit seizoen gaat het wat minder. Gisterenavond werd ons team 3e met 6 punten achterstand op de nummer 1. Het zal Jan bekend voorkomen dat je er 7 tekort komt voor een goed resultaat.

Om de komende quizen alvast van vragen te voorzien, heb ik hieronder wat nutteloze kennis over de verkiezingen verzameld.

1. Wie was de hoogste nieuwe binnenkomer? Kier Brul (VVD, 552 stemmen)
2. Wie had de meeste stemmen? Esther Schonenberg (GB, 3211 stemmen)
3. Wie had de minste stemmen? Hugo van der Plas (SGP, 1 stem)
4. Hoeveel vrouwen stonden er op de lijst van de PvdA en de VVD samen? (2, Nelly Smits en Anita van Ginkel )
5. Hoeveel mannen stonden er op de lijst van de SGP? (30. Geen lid, geen lid. Geen vrouwen op de lijst dus)
6. Wat is het percentage van de kiezers die op een vrouw heeft gestemd? (30%, in totaal 7714 stemmen zijn uitgebracht op een vrouw. Tja, ik vind het ook hoog)
7. Welke niet-lijsttrekker heeft de meeste stemmen gekregen? (Atie Kuijt (CU) 682 stemmen)
8. Hoeveel stemmen heeft DOEL gekregen op de stembureaus Huize Salem, De Wilbert, Duinrand en Vlietstede? (in totaal 43 stemmen. Je bent zo jong als je je voelt!)
9. Hoeveel mensen hebben er gestemd op een klein mannetje met een dikke buik en een grijze snor? (Noel Rosier had 167 stemmen)
10. Het CDA heeft 8 raadszetels. Hoeveel van hen zijn op basis van voorkeurstemmen gekozen? (alle 8)

1 opmerking:

  1. Hoi Daan,

    Ik begin steeds meer je humor te ontdekken en te waarderen.

    Heb je nog een liberaal leeghoofd nodig (volledigheidshalve, dan houd IK me aanbevolen)?

    Succes met de competitie.

    Kier.

    BeantwoordenVerwijderen