woensdag 19 mei 2010

stukje personeelsblad

Voor het personeelsblad van de gemeente was mij gevraagd een kort stukje te schrijven over mijn belevenissen als collegelid bij de festiviteiten eind april/begin mei. Hierbij ook op deze blog:

Elk jaar zijn er eind april, begin mei weer de nodige gebeurtenissen waar de aanwezigheid van collegeleden vereist is. De avond voor Koninginnedag is er een taptoe in Katwijk in de tuin van het gemeentehuis. Alle gedecoreerden van dit jaar, maar ook de jaren daarvoor, zijn hiervoor ook uitgenodigd.
Mijn vrouw gaat ook altijd mee en net als vorig jaar heb ik ook mijn 2 oudste kinderen (9 en 6 jaar) meegenomen. Mijn vrouw is niet zo dol op plichtplegingen. Ik wrijf dat er meestal extra in door haar tijdens de Taptoe (college staat dan voor de deur) af en toe te vragen: “wuif af en toe naar de burgers, dat stellen ze op prijs”. Mijn kinderen vonden het vorig jaar leuk en wilde dit jaar dan ook graag weer mee. Wat vinden ze dan leuk? Voornamelijk ‘de hapjes’. Als gieren cirkelen ze voortdurend rondom de dames die de hapjes uitserveren. Mijn kinderen vonden het ook dit jaar weer erg leuk.
Dodenherdenking is een heel ander gebeuren. Dit jaar was mijn taak om als loco aanwezig te zijn bij de kranslegging in Katwijk. De organisatie was weer vanouds goed. Bode Matthijs is geknipt voor deze rol.
Op Bevrijdingsdag werd er dit jaar stevig uitgepakt in Katwijk en ook op het gemeentehuis. Ik denk dat de gemeente Katwijk een prachtig visitekaartje heeft afgegeven met deze dag. Onze oranjeverenigingen bewezen weer eens over een grote organisatiekracht te beschikken, maar ook alle betrokken ambtenaren waren die dag in topvorm, bodes, de dames van het secretariaat, Marie-Else, Peter Minnee/FW met de activiteiten in het Ridderbos. Ongetwijfeld heb ik er een paar vergeten te noemen. Wees hier niet boos over, u heeft dan gewoon te weinig indruk op mij gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten