maandag 9 augustus 2010

tandeloze tijd


Vandaag weer voor het eerst begonnen na een heerlijke vakantie (2 weken Bretagne en een weekje thuis). Vaste prik op vakantie is echter dat er een kleine ramp met mijn gebit gebeurt. Ook deze vakantie was het weer raak, waarover ik hieronder zal verhalen.

Mijn gebit en ik hebben een moeizame relatie met elkaar. Daarnaast heb ik een forse angst voor de tandarts, hoewel dit de laatste jaren met dank aan tandarts Gerco een stuk verminderd is.
Er overkomen me ook altijd stomme dingen. Zo was ik vlak voor mijn trouwen met mijn (inmiddels) vrouw in de winkel 'de Porseleinkast' in Katwijk voor de aanschaf van een servies. Nu interesseerde me dit onderwerp toen ook al niet, dus ik sjouw een beetje achter mijn vrouw en de verkoper aan, en mijn oog valt op een Wedgewood-schaaltje gevuld met bonbons. Ik wacht een moment af waarop ik mij onbespied weet en stop 2 bonbons in mijn mond, die ik snel en ongezien wil wegwerken. Inmiddels begrijp ik het wel. De bonbons zijn voor de sier en dus nep,gemaakt van een soort beton. In ieder geval waren ze sterker dan mijn kiezen.
Afgelopen februari verloor ik een stiftand in een wildwaterbaan in een zwembad in Belgie. Een zoektocht in het bruisende water bleef zonder resultaat.
Nu was ik in Bretagne in een lief winkeltje waar ze allerlei lokale producten verkopen. Bretagne kent veel heerlijke streekproducten. Kaas, crepes, cidre, heerlijk bier, en ook heerlijke koekjes. De laatste zijn een soort kletskoppen die in allerlei variaties te koop zijn en die je ook kunt proeven in de winkel. Na enkele soorten te hebben getest , ging ik nu voor de variant met myrtelles. Ik hoorde een fors gekraak en dacht "zo dat is krokant".
Direct na mijn vakantie mijn tandarts gebeld, hij is nu zelf met vakantie en volgende week terug. In ieder geval zal ik het tot die tijd zonder 1 van mijn voortanden moeten doen. Als ik lach, koop je direct een straatkrant van me.

3 opmerkingen:

  1. Hmmmm, niet bang voor Gerco??

    Dan adviseer ik je de dagen voor zijn verjaardag te mijden. Dan wordt bij controle direct de boor gepakt en op hoog toeren ingeschakeld, gevolgd door de vraag "wat krijg ik voor mijn verjaardag..."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weet jij wanneer hij jarig is? Ik heb een afspraak op 25 augustus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je lijkt veilig aangezien de maand juli meer in de gevarenzone ligt. Daarentegen loop juist jij het risico op de vraag "hoe lang duurt de aanvraag voor een bouwvergunning tegenwoordig...."

    Gr Marc (die altijd net te weinig geeft om een straatkrant in de handen geduwd te krijgen)

    BeantwoordenVerwijderen