maandag 10 mei 2010

Fussball

Het voetbal houdt de gemoederen (in ieder geval die van mij) de laatste weken behoorlijk bezig. Op zaterdag begin ik veelal 's morgens met een wedstrijd van mijn oudste zoon, hij 'zit' in Rijnsburgse Boys E10. De hoop dat ik de vader van de nieuwe Van Basten zou zijn heb ik niet op deze zoon gevestigd. Dat geeft niet, hij heeft er nog steeds veel plezier in en ik daardoor ook.

's Middags probeer ik vaak naar een wedstrijd van Rijnsburgse Boys 1, Quick Boys 1 of Katwijk 1 te gaan kijken. Tot mijn spijt moet ik stellen dat ik het afgelopen seizoen (itt tot vorig seizoen) geen wedstrijd heb gezien van Rijnvogels en Valken. Bij de laatste heb ik weleens gedacht dat zij op blote voeten spelen met de schedel van een overwonnen tegenstander. De voorzitter heeft mij echter verzekerd dat dit niet meer het geval is.
Volgend seizoen speelt Rijnsburgse Boys topklasse en hopelijk Katwijk ook. Over Quick Boys zijn veel leuke grappen te maken (ik doe dat ook graag), maar ik hoop dat zich na 1 seizoen weer voegen bij het niveau wat ze aan hun stand verplicht zijn. De ambiance is topklasse, nu het team nog.

Gisteren werd ik even opgeschrikt. Mijn vrouw was aan het zappen, ik hoorde alleen het geluid van de TV en zag niet wie er sprak. Nu zijn er voor en in de oorlog de nodige toespraken in Munchen gehouden, maar dit bleek een toespraak van Louis van Gaal te zijn. Ondanks deze rare fratsen gun ik hem het succes zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten