vrijdag 26 februari 2010

weer terug

De eerste dag van mijn vakantie ging het gelijk al mis met het kabinet. Kun je dan nooit eens met vakantie? De vraag komt gelijk op: wat is de invloed van de val van het kabinet op de gemeenteraadsverkiezingen? Ik heb werkelijk geen flauw idee. In Katwijk is er een bijzondere situatie: PVV, D66, SP en GroenLinks doen niet mee. Een echte graadmeter zal Katwijk dan ook niet zijn voor de vraag of de val van het kabinet invloed heeft.
Even los van deze vraag denk ik dat het goed is dat het kabinet gestopt is. Elk moment is hiervoor een slecht moment, maar als de chemie er niet meer is, dan is voortmoddderen de slechtste optie.

Tijdens mijn vakantie heb ik in het plaatsje Moll (Belgie) een bijzondere straatnaam gezien: de collegestraat. Nu is dat voor Katwijk wellicht te gek, misschien is een wethouder Binnendijkplein nog net haalbaar. Het bracht mij op de gedachte dat veel uitingen in het bestuur per definitie een negatieve lading hebben. We kennen een motie van treurnis, afkeuring en wantrouwen, maar waarom is er geen motie van vertrouwen of desnoods een goedgedaanjochie-motie? Nu weet ik wel dat de officiele lezing is dat je als bestuurder het vertrouwen hebt tenzij dit wordt opgezegd, maar betekent dit dat je verder verschoond bent van tussentijds vertrouwen geven? Bij deze dien ik een goedgedaanjochie-motie in voor wethouder Wim de Jong voor zijn inspanningen in het RGL-dossier. (ik weet het, het kan niet, maar ik doe het toch)

Nog een paar dagen voor de verkiezingen. Ik ben klaar voor de eindsprint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten